A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa döntése értelmében a „Pro Caritate-díj”-at 2017-ben Farkas Józsefné, a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Zagyva menti Integrált Központjának vezetője kapta. 

 

Farkas Józsefné a díjátadáson Szalay Ferenccel, Szolnok város polgármesterével
(Fotó: Barta Imréné)

 

Farkas Józsefné 2005 őszétől a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása egyik leghosszabb szakmai múlttal rendelkező intézményvezetője. 2006. január 1. napjától a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ megbízott intézményvezetője. A rákóczifalvai székhelyű intézményhez tartozott Martfű, Rákóczifalva, Újszász, Zagyvarékas, Nagykörű, Csataszög, Kőtelek és Hunyadfalva települések szociális ellátórendszere. Farkas Józsefné szakmai irányításával jött létre a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása legelső intézményének struktúrája, a településeken lévő különböző szociális ellátó rendszerek összehangolása és működtetése. 

2007. október 1. napjától a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Zagyva menti Integrált Központjának intézményvezetője. Az újszászi központú intézményhez tartozik Újszász és Zagyvarékas települések szociális ellátórendszere. 

21 évig volt óvodapedagógus, munkája mellett gyermekvédelmi feladatokat látott el. Úgy érezte, hogy többre hivatott, szükségét érezte annak, hogy ne csak a rábízott gyermekeken segítsen, hanem a családokon is. 

Szociális munkásságát Újszász településen 1999. évben kezdte, mint Családsegítő és Gyermekjóléti szolgálatvezető, kiemelkedő munkát végzett a település szociális ellátórendszerének megszervezésében. Egy személyben látta el a család és gyermekjóléti szolgálat feladatait. Szinte éjjelt nappallá téve dolgozott, kötelességének érezte, hogy a településen élő valamennyi szociálisan rászorult részére eljusson az információ a szociális szolgáltatásokról, és mindent megtett azért, hogy senki ne szenvedjen szükséget az alapvető szükségletek tekintetében. 2000-ben kapott működési engedélyt a családsegítő szolgálat, ezáltal bővült a személyi létszám. Munkáltatója nehéz helyzetekben is számíthatott a munkájára, kinevezték vezetőnek. Szorgalmazta támogató szolgálat létrehozását, mely 2003-ban megalakult. 2005 évtől az intézmény feladatellátása társulási formában működik. 

Feladatai kibővültek, melyek: család-és gyermekjóléti szolgálat, szociális étkeztetés, a házi segítségnyújtás, az időskorúak nappali ellátása, valamint a pszichiátriai betegek közösségi ellátása. Összetett, sokrétű munkája mellett rendszeresen szervezett szabadidős programokat a veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyermekeknek, valamint az Idősek Napközi Otthona tagjainak. Évente olyan nagyszabású rendezvények szervezője és lebonyolítója volt, mint a városi Anyák napja és Apák napja. Éveken keresztül szervezte az ellátásban részesülő gyermekek nyári táboroztatását, melyeknek helyszínei többnyire a saját tulajdonú, Egerben található hétvégi háza volt. Nemcsak a gyermekek sorsát viselte szívén, hanem az idős embereket is vitte kirándulni. 

„Együtt minden könnyebb” cipősdoboz akció keretén belül a hátrányos és veszélyeztetett helyzetű gyermekeknek gyűjtött tartós élelmiszereket, ruhaneműket, játékokat, melyeket egy ünnepség keretén belül kaptak meg a rászorultak. Nagyobb (bútorok) felajánlását koordinálja, hogy azok a legjobb helyekre kerüljenek. 

Nevéhez fűződik a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás magas színvonalú kialakítása. 

Intézményvezetői feladatait mindig kiemelkedő színvonalon látja el, tevékenységét a magas szakmai felkészültség, felelősségteljes irányító munka, az ellátottak irányában nyújtott szeretetteljes, példamutató magatartás jellemzi. 

Farkas Józsefné a „Pro Caritate-díjat” Szalay Ferenctől, a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsának elnökétől vette át 2017. szeptember 29-én. A díjátadó ünnepségre Besenyszögön került sor, színvonalas műsor kíséretében. Erre az alkalomra meghívást kapott Molnár Péter polgármester és Kaló Istvánné alpolgármester is, akik szintén virágcsokorral és ajándékkal köszöntötték a díjazottat. 

Gratulálunk a magas szakmai elismeréshez! 

Barta Imréné 

 

Simon Ágnes: Babaköszöntő 

Szeretettel köszöntelek te édes kicsi csöppség,
Életedet kísérje áldás és egészség!
Szüleidnek te légy a fény, életük aranya,
Mosolyod legyen napjaik csillaga! 

 

Újszász Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló, 2016. február 11. napjától hatályos rendeletben, új elemként jelenik meg az Újszülött gyermekek fogadásához támogatás „BABA ÉRKEZETT” program. 

Ez a program a városban élő fiatal családok gyermekvállalásának ösztönzését célozza. Az önkormányzat a családba érkező újszülött gyermekek fogadásához kíván segítséget adni természetben nyújtott támogatással, ajándékcsomag formájában. Az ajándékcsomag babaápolási szereket és más, a gyermek gondozását segítő tárgyakat tartalmaz. A jogosultsági feltételeket a rendelet tartalmazza. Az ajándékcsomag értéke: 10 000 Ft. 

Dr. Szóró Magdolna képviselő asszony, mint a Szociális, Egészségügyi és Foglalkoztatási Bizottság elnöke megbízásából kerültem abba a szerencsés helyzetbe, hogy Venyike Tünde védőnővel közösen meglátogattuk a március 07-én született Rafael Dzsamilla újszülöttet. A 8 évvel idősebb leánytestvére és természetesen a szülők, nagyszülők, rokonok nagyon várták a pici megérkezését. 

A babának és a családnak sok örömet, egészséget és boldogságot kívánunk. 

Farkas Józsefné
SZKTT Zagyva menti Integrált Központ
Család- és gyermekjóléti szolgálata 

 

 

„Amit a szociális munkások tesznek az jóval több, mint munka: szolgálat, amihez szeretet, alázat, és kitartás kell. Nem csak sokoldalú szakértelmet kíván, hanem őszinte együttérzést és szakmai alázatot is.” 

 

Tisztelt újszászi lakosok! 

Rövid tájékoztatást szeretnénk Önöknek nyújtani a Zagyva menti Integrált Központ család- és gyermekjóléti szolgálatáról. 

A családsegítők személyében változások történtek: Ágotainé Serfőző Anita, Fejesné Konka Beáta, Gazdag Gabriella és Kovács Szilárdné helyett új családsegítők látják el a szolgálat feladatait. Nagy–Rácz Anikó szociálpedagógus és Jenes Orsolya szociális munkás. 

A szakmai vezetői feladatokat heti 2 órában Farkas Józsefné intézményvezető koordinálja Zagyvarékas településen is. A munkavállalók rendelkeznek a jogszabály által előírt képesítéssel. Januárban már határozatlan idejű működési engedéllyel rendelkeztünk. 

Bizonyára értesültek róla, hogy a családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás 2016. január 1-jétől kizárólag egy szolgáltató keretében működtethető. A települési önkormányzatok 2015. október 31-éig felülvizsgálták a családsegítés, illetve a gyermekjóléti szolgáltatási feladatok ellátásának módját, szervezeti kereteit és az e feladatok biztosítása módosításra került a Társulási megállapodásban. 

A települési önkormányzatok 2015. november 30-áig döntöttek a családsegítés, illetve a gyermekjóléti szolgáltatási feladatok ellátásának a 2016. január 1-jétől hatályos rendelkezéseknek megfelelő biztosítása módjáról. 

A nem járásszékhely településen működő gyermekjóléti szolgálat a járásszékhely településen működő gyermekjóléti központnak, 2016. január 10-éig átadta a folyamatban lévő ügyek iratanyagait (védelembe vétel, családba fogadás, ideiglenes hatályú elhelyezés, megelőző pártfogás, nevelésbe vétel, utógondozás). 

A család-és gyermekjóléti központ feladatait, melyek hatósági tevékenységhez kapcsolódnak, a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Humán Szolgáltató Központ látja el. 

Az Újszászi Híradó következő számában fognak bemutatkozni a munkatársak. 

A képviselő-testületi tagoknak minden évben beszámolunk a szolgálatok munkájáról, de a lakossághoz ebből csak rész információk kerülnek ki. Szükséges és egyben törvény írja elő, hogy a lakosságot tájékoztatni kell a feladatellátás tartalmáról, az elérhetőségekről. 

Az alapellátásnak hozzá kell járulnia a gyermek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődésének, jólétének, a családban történő nevelésének elősegítéséhez, a veszélyeztetettség megelőzéséhez és a kialakult veszélyeztetettség megszüntetéséhez, valamint a gyermek családjából történő kiemelésének a megelőzéséhez. 

Az alapellátás hozzájárul a gyermek hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetének feltárásához, és a gyermek szocializációs hátrányának csökkentésével annak leküzdéséhez. 

Az alapellátás keretében nyújtott személyes gondoskodást – lehetőség szerint – a jogosult lakóhelyéhez, tartózkodási helyéhez legközelebb eső ellátást nyújtó személynél vagy intézményben kell biztosítani. 

A család- és gyermekjóléti szolgálat tájékoztatási feladatai körében szociális és egyéb információs adatokat gyűjt, és tájékoztatja 

  • a szülőt, illetve – ha azt a gyermek védelme szükségessé teszi önállóan, a törvényes képviselő tudomása nélkül is, fejlettségétől függően – az ítélőképessége birtokában lévő gyermeket mindazon jogokról, támogatásokról és ellátásokról, amelyek összefüggésben állnak a gyermek testi, lelki egészségének biztosításával, családban történő nevelkedésének, vagy a gyermek számára szükséges védelem biztosításának elősegítésével, 
  • a válsághelyzetben lévő várandós anyát az őt, illetve a magzatot megillető jogokról, támogatásokról és ellátásokról, 
  • a születendő gyermeke felnevelését nem vállaló, válsághelyzetben lévő várandós anyát a nyílt és a titkos örökbefogadás lehetőségéről, joghatásairól, valamint a nyílt örökbefogadást elősegítő közhasznú szervezetek, illetve a nyílt örökbefogadást elősegítő és a titkos örökbefogadást előkészítő területi gyermekvédelmi szakszolgálatok tevékenységéről és elérhetőségéről, és 
  • az örökbefogadó szülőt az örökbefogadás utánkövetése körében igénybe vehető szolgáltatásról, és segíti az utánkövetést végző szervezet felkeresését. 

A család- és gyermekjóléti szolgálat a szociális segítőmunka keretében 

  • segíti az igénybe vevőket a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozásában, a családban élő gyermek gondozásában, ellátásának megszervezésében, 
  • az igénybe vevő szükségleteinek kielégítése, problémájának megoldása, céljai elérése érdekében számba veszi és mozgósítja az igénybe vevő saját és környezetében jelentkező erőforrásait, továbbá azokat a szolgáltatásokat, amelyek bevonhatók a célok elérésébe, újabb problémák megelőzésébe, 
  • koordinálja az esetkezelésben közreműködő szakemberek, valamint a közvetített ellátásban, szolgáltatásban dolgozók együttműködését, 
  • az eset szerinti aktuális probléma megoldásában érintett összes szakember és a család- és gyermekjóléti központ bevonásával, a közös probléma definiálás, a vállalt feladatok tisztázása, a segítő folyamat együttes megtervezése érdekében esetmegbeszélést, illetve – az előbbiek mellett – a család problémában, illetve a megoldásában érintett tagjainak, a lehetséges támaszt jelentő személyeknek, továbbá korától, érettségétől függően az érintett gyermeknek a részvételével esetkonferenciát szervez, 
  • a szolgáltatást igénybe vevő személy, család, illetve gyermek és szülő (törvényes képviselő) közreműködésével szükség szerint, de legalább hathavonta értékeli az esetkezelés eredményességét, és 
  • közreműködik a válsághelyzetben lévő várandós anya problémáinak rendezésében. 

A család- és gyermekjóléti szolgálat az ellátásokhoz, szolgáltatásokhoz való hozzájutás érdekében 

  • folyamatosan figyelemmel kíséri az érintett személyt, illetve családot veszélyeztető körülményeket és a veszélyeztetett személy, illetve család szolgáltatások és ellátások iránti szükségleteit, 
  • a más személy, illetve szervezet által nyújtott szolgáltatások, ellátások közvetítése érdekében együttműködik a területén található szolgáltatókkal, segítséget nyújt a szolgáltatások, ellátások igénylésében, 
  • a válsághelyzetben lévő várandós anyát segíti a támogatásokhoz, ellátásokhoz, szükség esetén a családok átmeneti otthonában igénybe vehető ellátáshoz való hozzájutásban, és 
  • segíti a gyermeket, illetve a családját az átmeneti gondozáshoz való hozzájutásban, az átmeneti gondozást szükségessé tevő okok megszüntetésében, illetve elősegíti a gyermek mielőbbi hazakerülését. 

A család- és gyermekjóléti szolgálat a családban jelentkező nevelési problémák és hiányosságok káros hatásainak enyhítése céljából 

  • olyan szabadidős és közösségi programokat szervez, amelyek megszervezése, vagy az azokon való részvétel a rossz szociális helyzetben lévő szülőnek aránytalan nehézséget okozna, és 
  • kezdeményezi a köznevelési intézményeknél, az ifjúsággal foglalkozó szociális és kulturális intézményeknél, valamint az egyházi és a civil szervezeteknél programok megszervezését. 

A hivatalos ügyek intézésében való közreműködés körében a család- és gyermekjóléti szolgálat 

  • segítséget nyújt a szolgáltatást igénybe vevők ügyeinek hatékony intézéséhez, 
  • tájékoztatást nyújt az igénybe vehető jogi képviselet lehetőségéről, 
  • a gyámhivatal, valamint a család- és gyermekjóléti központ felkérésére a gyermekvédelmi nyilvántartás megfelelő adatlapját kitöltve környezettanulmányt készít, és 
  • a gyámhivatal felkérésére tájékoztatást nyújt az örökbefogadott gyermek fejlődéséről, körülményeiről és a családba való beilleszkedéséről. 

A gyermeket fenyegető közvetlen és súlyos veszély esetén a család- és gyermekjóléti szolgálat haladéktalanul, a család- és gyermekjóléti központ értesítése mellett, közvetlenül tesz javaslatot a hatóság intézkedésére. 

A családsegítők a heti munkaidőkeretének (40 óra) a felét kötetlen munkaidő-beosztás keretében látják el, a szociális segítőmunka, illetve az adatgyűjtés helyszínen való elvégzéséhez. 

További 20 órában az ügyfélszolgálaton megjelent klienseknek nyújtanak segítséget. 

A szolgálat – összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel, illetve szolgálatokkal – szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez. 

Feladatok a veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer működésével kapcsolatban: 

A gyermek veszélyeztetettségét, illetve a család, a személy krízishelyzetét észlelő rendszer (a továbbiakban: jelzőrendszer) működtetése körében a család- és gyermekjóléti szolgálat 

  • figyelemmel kíséri a településen élő családok, gyermekek, személyek életkörülményeit, szociális helyzetét, gyermekjóléti és szociális ellátások, szolgáltatások iránti szükségletét, gyermekvédelmi vagy egyéb hatósági beavatkozást igénylő helyzetét, 
  • a jelzésre köteles szervezeteket felhívja jelzési kötelezettségük írásban – krízishelyzet esetén utólagosan – történő teljesítésére, veszélyeztetettség, illetve krízishelyzet észlelése esetén az arról való tájékoztatásra, 
  • tájékoztatja a jelzőrendszerben részt vevő további szervezeteket és az ellátási területén élő személyeket a veszélyeztetettség jelzésének lehetőségéről, 
  • fogadja a beérkezett jelzéseket, felkeresi az érintett személyt, illetve családot, és a szolgáltatásairól tájékoztatást ad, 
  • a probléma jellegéhez, a veszélyeztetettség mértékéhez, a gyermek, az egyén, a család szükségleteihez igazodó intézkedést tesz a veszélyeztetettség kialakulásának megelőzése, illetve a veszélyeztetettség megszüntetése érdekében, 
  • veszélyeztetettség esetén kitölti a gyermekvédelmi nyilvántartás vonatkozó adatlapjait, 
  • az intézkedések tényéről tájékoztatja a jelzést tevőt, feltéve, hogy annak személye ismert, és ezzel nem sérti meg a zárt adatkezelés kötelezettségét, 
  • a beérkezett jelzésekről és az azok alapján megtett intézkedésekről heti rendszerességgel jelentést készít a család- és gyermekjóléti központnak, 
  • a jelzőrendszeri szereplők együttműködésének koordinálása érdekében esetmegbeszélést szervez, az elhangzottakról feljegyzést készít, 
  • egy gyermek, egyén vagy család ügyében, a kijelölt járási jelzőrendszeri tanácsadó részvételével, lehetőség szerint az érintetteteket – beleértve az ítélőképessége birtokában lévő gyermeket – és a velük foglalkozó szakembereket is bevonva esetkonferenciát szervez, 
  • éves szakmai tanácskozást tart és éves jelzőrendszeri intézkedési tervet készít, és 
  • a kapcsolati erőszak és emberkereskedelem áldozatainak segítése érdekében folyamatos kapcsolatot tart az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálattal. 

A felsorolás nem véges, ezen kívül rengeteg időt fordítunk az adminisztrációs munkák elvégzésére. 

Ügyfélszolgálati idő: 

Hétfő: 8.00 – 12.00; 12.30 – 16.00 
Kedd: – 
Szerda: 8.00 – 12.00 
Csütörtök: 12.30 – 16.00 
Péntek: 8.00 – 13.00 

Telefon: 56/552-068 

e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges. 

A szociális szakember alapvető feladata, az elemi ismeretekkel rendelkező ügyfelek eligazodásának segítése ebben a bonyolult világban, egyszerű, közérthető tájékoztatással. Célunk, hogy a kliens ne futamodjon meg a számára túl nehéznek tűnő mindennapos problémák elől, hanem ismerje, és tudja a segítségünket kérni gondjai megoldásában. A szociális szakma ezt segíti elő a maga eszközeivel, ha nem, intézményekhez irányítjuk őket. 

A támogatások igényléséhez rendelkezünk megfelelő nyomtatványokkal, és azok kitöltésében tevőlegesen is segítséget tudunk nyújtani. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a fenti ellátások változásait is az információnyújtás naprakészsége miatt. Ezért nagyon fontos, hogy a hozzánk fordulóknak megfelelő tájékoztatást tudjunk nyújtani a gyermekvédelmi, szociális, családtámogatási és társadalombiztosítási ellátások formáiról, az ellátásokhoz való hozzájutás módjáról. 

Kérem Önöket, hogy forduljanak hozzánk bizalommal. 

Farkas Józsefné
igazgató 

 

 

 

Immár harmadjára ültek össze a plébánián olyan újszásziak, akik készek segíteni. A legfontosabb feladatokban és tennivalókban is határoztunk, miszerint a legfőbb feladatunknak az idősek megsegítését tartjuk. Mindenki ismer olyan idős, egyedülálló lakost városunkban, aki szívesen igényelné a segítségünket a mindennapi élet aprónak tűnő dolgaiban: szentmisére való eljutás, bevásárlás, ház körüli, kerti munkák, stb.

Karitászunk jelenleg 17 lelkes főt számlál, de várjuk azok jelentkezését, akik célkitűzéseinkkel egyetértenek, és segíteni készek.

A segítségnyújtás módjáról érdeklődni lehet az alábbi elérhetőségeken:

– Személyesen a plébánián,

– Telefonon: 06-56/366-391, vagy 06-20/469-9844-es számon,

– E-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges..

Aki szívesen részt venne a Karitász munkájában, szeretettel várjuk június 21-én, pénteken 19 órakor a plébánián!

Tóth Norbert
az Újszászi Karitász vezetője

 

 

„Érezzék egy kézfogásból rólad,
hogy jót akarsz, és te is tiszta, jó vagy
s tekintetük elhitesse véled
szép dolgokért élsz és érdemes élned”
(Váci Mihály)

A másokon való gondoskodás az ember természetes tulajdonságai közé tartozik. A történelem folyamán mindig is voltak olyanok, akik felkarolták, segítették, támogatták azokat az embereket, akik önállóan már nem voltak képesek életfeltételeik biztosítására. A másokon való segítés akkor teljes körű, ha a gondoskodás és a gondozás (az elmélet és a gyakorlat) egymást kiegészítő, egymástól elválaszthatatlan tevékenységgé válik. A gondoskodás alapvető teendőit a szocializáció során megtanulhatja az ember, ahhoz azonban, hogy ez a tevékenység szakmává váljon, tanulásra, az ismeretek gyarapítására van szükség.

A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Zagyva menti Integrált Központja tagintézményének, az Idősek Nappali Ellátásának elsősorban az idős emberek testi, lelki, szociális állapotának megőrzése illetve javítása, a gondozásra szorulók szükségleteihez igazodó segítségnyújtás a feladata.

Tagintézmény-vezetőként kötelességemnek érzem, hogy a településünkön élő valamennyi idős, segítségre szoruló emberhez eljusson az információ a szociális szolgáltatásokról, és mindent megtegyünk azért, hogy senki ne szenvedjen hiányt az alapvető szükségletek kielégítésében.

A szociális alapellátások körébe tartozik az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, az idősek klubja. Étkeztetés keretében napi egyszeri meleg ételt biztosítunk azok részére, akik koruk, egészségi állapotuk miatt erről gondoskodni nem tudnak.

Házi segítségnyújtás során a gondozó az igénylő lakásán nyújt segítséget a napi tevékenységek ellátásában. Beszerzi az alapvető élelmiszereket, alapápolási feladatokat végez, együttműködik a háziorvosokkal és szociális intézményekkel, kapcsolatot tart az ellátott hozzátartozóival. Segítségre van az ügyek intézésében és az egyéni bánásmód eszközeivel olyan lelki egyensúly megteremtésére, megőrzésére törekszik az idős embereknél, mely képessé teszi őket a megváltozott egészségi állapotuknak, veszteségeiknek a feldolgozásában.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás biztonságot ad azoknak az embereknek, akik ragaszkodnak saját környezetükhöz, de egészségi állapotuk miatt bármikor segítségre szorulhatnak.

Az idősek klubja lehetőséget biztosít a napközbeni tartózkodásra, étkezésre, társas kapcsolatokra, az elmagányosodás megelőzésére, a tétlenséggel járó káros hatások kivédésére.

A következőkben személy szerint mutatkozik be a tagintézményünknél dolgozó minden gondozó:

 

Borsosné Krenák Mária vagyok. Születésem óta Újszászon élek, három gyermeket nevelek férjemmel. 2003-ban végeztem el a házi segítségnyújtó tanfolyamot, és GYET mellett, napi négy órában dolgozom. Gondozottaimmal jó a kapcsolatom. Szeretem az idős embereket bölcsességükért, tapasztaltságukért. Igény szerint segítem őket a mindennapjaikban. A kölcsönös bizalom, az egymás iránti tisztelet és szeretet teszi teljessé számomra ezt a munkát, és még sokáig szeretnék ebben a munkakörben dolgozni és másokat segíteni.

 

Csikós Lajosné Vachal Etelka a nevem. Édesanyámmal és lányommal élek. Élelmiszer eladóként kezdtem dolgozni, de a munkahelyem megszűnése után más területen kaptam lehetőséget. 2003-ban kerültem az „ÖNO”-ba. Munka mellett tanultam, szociális gondozó és ápoló képesítést szereztem. Kilencedik éve mindennap megtapasztalom az idősek szeretetét, és mosolygásuk, kedves szavuk megerősít abban, hogy jó és szép szakmát választottam.

 

Farsang Róbertné Jarábik Tündének hívnak. Egy felnőtt és két kiskorú gyermekem van. Postaforgalmi szakközépiskolát végeztem, és 1993-2007-ig az újszászi Postahivatalban dolgoztam. 2008-ban kerültem az Idősek Nappali Ellátásához gondozónőként. A munkaköröm betöltéséhez szükség volt a szakképesítés megszerzésére, melyet szociális gondozó és szervező szakon 2011-ben fejeztem be. Gondozottaim ellátása mellett irodai adminisztrációs feladatokat is végzek. Munkámat nagyon szeretem. Napi feladataim változatosak, a nénik, bácsik hálás mosolya és a megbecsülés miatt úgy érzem, érdemes volt pályát változtatnom.

 

Forika Attila vagyok. Erdélyben, Szászrégenben születtem. A gyulafehérvári Hittudományi Egyetem teológia szakán végeztem tanulmányaimat. Egy kilencéves kisfiam van. Isten akaratából két és fél éve Újszászon telepedtünk le, és szociális gondozóként dolgozom. Közel húsz éve tevékenykedek a szociális szférában. Dolgoztam pszichiátrián lelki gondozóként, foglalkoztam hajléktalanokkal és árvákkal. Önkéntesként besegítettem feleségemmel az idősek és mozgássérültek ápolásába, gondozásába. Hivatásom, hogy testileg, lelkileg, szellemileg segítséget nyújtsak az idős rászorultaknak. Így szeretném szolgálni Istent és az embereket teljes szívemből, erőmből és lelkemből.

 

Kaszonyi Alexandra a nevem. A fiatal generációhoz tartozom a magam huszonhárom évével. Mégis az idősekkel való foglalkozást választottam életpályámul. Szociális gondozó és ápoló szakképesítésem van. A gyakorlati tudást tanulmányaim során idősotthonokban szereztem meg. Az Idősek Nappali Ellátása első munkahelyem, ahol a tapasztaltabb kollégák befogadtak maguk közé. Munkám során sok ellátottal kerültem kapcsolatba, és a visszajelzések szerint meg vannak velem és a munkámmal elégedve. A továbbiakban is teljes odaadással végzem feladataimat, mert szeretek segíteni, és idősekkel foglalkozni.

 

Lévai Ferencné Hegedűs Mária a nevem. Két felnőtt gyermekem és egy kis unokám van. Érettségi után titkárnőként és bérelszámolóként dolgoztam. Sajnos, engem sem került el a rendszerváltás negatív hatása, a munkahelyem megszűnt. Átképzésen szereztem szociális gondozó és ápoló szakképesítést. Kilencedik éve foglalkozom idős emberekkel. A mai napig nem bántam meg, hogy ezt a szakmát választottam. Nagy szeretettel gondozom az időseket, kölcsönös a tisztelet és megbecsülés közöttünk.

 

Lukács Istvánné Juhász Mária vagyok, Újszászon születtem. Két felnőtt gyermekem van, és két unoka büszke nagymamája vagyok. Az általános iskola és a varrónői tanfolyam befejezése után az újszászi Vegyesipari KTSZ-hez kerültem dolgozni. A varrás csak hobbiként maradt meg az életemben, mert nem találtam meg benne a számításomat. Fiatalon arra az elhatározásra jutottam, hogy egyszer idősekkel akarok foglalkozni. Ez a lehetőség 1998-ban megadatott a számomra, és azóta is gondozónőként segítem a „szép” korban lévőket. Mindennap örömmel fogadnak, amikor ajtót nyitok rájuk, segítem és meghallgatom őket. Igyekszem empátiával, segítő beszélgetéssel, odafordulással, simogatással mindenkihez megtalálni a hozzá vezető utat. Munkám és a családom kitölti az életemet!

 

Papp Sándorné Mucza Klára az Idősek Nappali Ellátásának tagintézmény-vezetője vagyok. Házasságban élek, két felnőtt gyermekünk van. Közalkalmazotti munkaviszonyom az érettségi után kezdődött, a szolnoki Gyermekvárosban képesítés nélküli nevelőként kezdtem el dolgozni. Gyermekeim megszületése után hosszú évekig az ő nevelésük, sportpályafutásuk segítése adott számomra feladatot. 2004-től a Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálatnál a nehéz helyzetbe került, problémákkal küzdő családok életminőségén, gondjain próbáltam segíteni. Felsőfokú tanulmányomat szociális munka szakon végeztem. 2008-ban kaptam a megbízatást a tagintézmény vezetésére. Kollégáimmal együtt azon dolgozunk, hogy a településen élő idősek alapvető szükségletein túl az önmegvalósítás szükségletében is segítségükre legyünk. Munkám során a továbbiakban is Albert Schweitzer gondolatait tartom magamra és kollégáimra nézve kötelező érvényűnek: „Felelősek vagyunk mindenért, amit az emberekkel, az embereknek és az emberekért cselekszünk.”

 

Szalainé Szabó Ildikó, két gyermekes édesanya vagyok. Nagyszüleim, szüleim is vasutasok voltak, ezért – követve a tradíciókat –, én is ott kezdtem el dolgozni pénztárosként. 2008-ban kerültem a szociális ellátórendszerhez. Emberekkel foglalkozni nehéz, de hálás feladat. Negyedik éve dolgozom egy jó csapatban, mely erőt ad a napi feladatok elvégzéséhez. Az én gondozottaim a kertvárosban élnek, és nagyon kedvelem őket. Igyekszem a legmesszebbmenőkig megoldani a rám bízott feladatokat, és a segítségükre lenni. Jól esik, amikor szabadság idő után azzal fogadnak, „megjött a mi lányunk”. Kedvességük, szeretetük visz előre nap mint nap.

 

Vágó Károlyné Patkós Róza a nevem. Házasságkötésem után Mezőtúrról kerültem Újszászra. Egy egyetemista és egy középiskolába készülő fiam van. Először az óvodában, majd a Gyermekjóléti Szolgálatnál dolgoztam. Mivel szociális végzettségem nem volt, ezért megszereztem a szociális gondozó és szervező emelt szintű szakképesítést. Ez a képzés lehetőséget adott arra, hogy az Idősek Nappali Ellátásában klubvezetőként dolgozhassak. Szívesen tevékenykedem ebben a munkakörben, mert nap mint nap megtapasztalom azt az érzést, hogy szeretnek. Az idős emberek ezzel fejezik ki hálájukat a velük való törődésért, foglalkozásért.

 

Várjuk mindazok jelentkezését, akik bármelyik ellátásunk után érdeklődnek, vagy azt igénybe szeretnék venni! Telefonszámaink: 367-017; 30/816-1711.

Papp Sándorné
tagintézmény-vezető

 

 

SZKTT Zagyva menti Integrált Központ Család- és gyermekjóléti szolgálat

Támogató szolgálat

Pszichiátriai betegek közösségi ellátása

5052 Újszász, Bajcsy-Zs. út 20. (volt Csiszér-féle ház)

Telefon: 56/552-068

Ügyfélszolgálati idő:

Hétfő: 8-12-ig, 12:30-16-ig
Kedd:  
Szerda: 8-12-ig
Csütörtök: 12:30-16:30-ig
Péntek: 8-13-ig
Újszász 2020©

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatvédelmi nyilatkozatunkat honlapunkon elolvashatja.