Tartalomjegyzék

Tisztelt Hozzátartozó, Kedves leendő Lakónk!

Ebben a cikkben tájékoztatást kívánunk adni Önöknek arról, miként lehet intézményünkbe felvételt nyerni.

Az 1993. évi III. törvény módosítása kimondja:

  • Az a nyugdíjkorhatárt betöltött személy kérheti a felvételét, aki önmaga ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes, és akinek ellátása folyamatos gyógyintézeti kezelést nem igényel.
  • Kivételes méltányosságból az a 18. életévét betöltött személy is felvehető, aki betegsége miatt nem tud önmaga ellátásáról gondoskodni.
  • Az idősek otthonában kell ellátni azt a személyt, akinél a külön jogszabályban meghatározott szerv a demencia körében középsúlyos, vagy súlyos kórképet állapít meg.

 

Az intézménybe történő felvétel, az ellátás igénybevétele önkéntes, kérelemre történik. A formanyomtatványt a szociális intézmény igazgatójánál kell benyújtani. A kérelem formanyomtatványát az intézményünkből tudja beszerezni, vagy a www.ujszasz.hu honlapról tud letölteni.

 

 

Ezúton kérjük Önöket, hogy a kérelem formanyomtatványának minden pontját legyenek szívesek kitölteni. 2008. január 1-től csak olyan kérelmeket áll módunkban elfogadni, melyek pontosan ki vannak töltve és az alábbiakban felsorolt dokumentumok másolatai mellékelve vannak.

A kérelemhez csatolni szükséges:

  • nyugdíjról, életjáradékról, családi pótlékról, fogyatékossági támogatásról utolsó szelvényt, vagy számlakivonatot
  • személyi igazolvány másolatát
  • egyedül élésről igazolás (hozzátartozó halotti anyakönyvi kivonatát)
  • rokkantsági, illetve munkaképesség csökkenéséről határozatot (OOSZI)
  • fogyatékossági támogatás megállapításáról határozatot (szakvéleményt)
  • kiemelt családi pótlék megállapításáról határozatot
  • ajándékozási-, tartási-, öröklési szerződésről másolatot
  • végrendelet másolatát
  • gondnok kirendelő határozatot
  • ha rendelkezésre állnak: leletek, szakvélemények, zárójelentések másolatát

Az intézmény igazgatója a kérelmet nyilvántartásba veszi.

Az intézmény igazgatója által kijelölt személy elvégzi az előgondozást (meglátogatja a kérelmezőt a tartózkodási helyén).

Előgondozás alkalmával: tájékozódnak az ellátást igénylő életkörülményeiről, egészségi állapotáról, szociális helyzetéről, ellátásra való jogosultságának fennállásáról. Tájékoztatást adunk: az intézménnyel kötendő megállapodás tartalmáról, térítési díj összegéről.

Továbbá-e látogatás alkalmával a mentálhigiénés csoport tagjai segítségével kitöltenek egy formanyomtatványt, mely a gondozási szükséglet megállapításához szükséges. Ennek alapján az ORSZI (Országos Rehabilitációs és Szakértői Intézet) szakvéleményt készít, mely szükséges az ellátás igénybevételéhez. Fontos, hogy tudják: 2008. január 1-től csak és kizárólag az vehető fel, aki rendelkezik a fent említett szakvéleménnyel (ezt a határozatot az Időskorúak Szociális Otthona kéri meg a település szerint illetékes szervtől).

Arról, hogy pontosan milyen dokumentum szükséges az előgondozó személy ad felvilágosítást látogatása alkalmával.

A fentiek figyelembevételével rendkívül fontos, a szükséges dokumentumok, orvosi igazolások hiánytalan pótlása.

Férőhely üresedése esetén a nyilvántartásba vett várakozó értesítés útján (behívólevél postázása után) behívásra kerül.

Beköltözéskor az ellátást igénybe vevővel az intézmény igazgatója "Megállapodást" köt, melyről az előgondozás során kapnak felvilágosítást.

Tudjuk és átérezzük, hogy bizonyos esetekben az elhelyezés valóban sürgős mind a leendő lakónk és a család részéről. A határozat megérkeztéig azonban sajnálatos módon nem áll módunkban gondozottat fogadni. Ezért is rendkívül fontos, a kérelem mielőbbi beadása, különös tekintettel az adatok pontosságára, hiszen a pontatlanul, vagy hiányosan kitöltött papírok, újabb napokkal hosszabbíthatják a várakozást. Mindez a változás számos új adatszolgáltatást eredményez, melynél ezúton is kérjük az Önök maximális segítségét.

 

Az otthonba költözéshez az alábbi érvényes okmányok szükségesek

 

  • Személyazonosító igazolvány
  • Lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Személyi számot igazoló okirat
  • Társadalombiztosítási igazolvány /TAJ kártya/ a választott orvos rovat kitöltésével
  • Legutolsó havi nyugdíjszelvény
  • Születési anyakönyvi kivonat
  • Családi állapotot igazoló okirat:
    • házassági anyakönyvi kivonat
    • házastárs halotti anyakönyvi kivonata
    • elvált állapotot igazoló okirat
  • Amennyiben rendelkezik vele:
    • adóigazolvány
    • közgyógyellátási igazolvány
    • hadirokkant igazolvány
  • Végrendelet
  • Föld haszonbérleti szerződés
  • Még folyamatban lévő hivatalos ügyeinek iratai
  • Ajándékozási, tartási, stb. szerződések
  • Ingatlan tulajdont igazoló tulajdoni lap
  • Meghatalmazás, ha ügyeit rokonai intézik
  • Gondnok kirendelő határozat
  • Rokkantsági felülvizsgálattal kapcsolatos iratok
  • Rokkantsági megállapításával kapcsolatos iratok
  • Bármilyen okból járadék megállapítására utaló okirat
  • Egészségügyi dokumentáció:
    • kórházi zárójelentések
    • kontroll vizsgálat időpontjára utaló irat
    • gondozási könyvek (syncumar szedés, magas vérnyomás stb.)
    • jelenleg szedett gyógyszerek listája és napi adagja

 

Újszász 2020©

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatvédelmi nyilatkozatunkat honlapunkon elolvashatja.