A Nosza Mami tánccsoport egyik sikeres fellépése során újabb meghívást kapott amelynek székhelye Nagyatád volt.

Itt került megrendezésre a 25. Solar fesztivál, a Szépkorúak Művészeti Találkozója, amelynek időpontja június 1. volt. A nagy távolság miatt (háromszori vonat átszállás, kb. 7 óra utazás) a tánccsoport 3 napot tölthetett ezen a csodálatos helyen, amelynek részese lehetett a Senora tánccsoport is.

Május 30-án a kora reggeli órákban indultunk Újszászról, és délután 3 órára érkeztünk meg, ahol már a vasútállomáson nagy szeretettel fogadtak bennünket. Csomagjainkat autóbusszal elszállították a Hotel Solar -ba, a város szívébe, évszázados fákkal ölelt park és gyógyfürdő szomszédságába, mi pedig kellemes sétával tekinthettük meg Nagyatád nevezetességeit, az utcák, parkok tisztaságát.

Kirándulás Kaszópusztára

Nagyatád Magyarország egyik legbájosabb települése. Széles, tiszta utcáival, rendezett parkjaival és virágok ezreivel vívta ki az ide látogatók csodálatát. Így volt ez velünk is! Kiemelt vonzereje a gyógyfürdő, amely kiváló gyógyvízzel, fedett és kültéri medencékkel várja a látogatókat.

Június 1-jén a szálloda mellett lévő Európai Uniós támogatással épült gyönyörű művelődési házban kezdődött a találkozó, amit Schmuck Andor, a Szépkorúak Társaságának tiszteletbeli elnöke nyitott meg. Nagyon sok fellépő volt, népdalkörök, énekkarok, néptánccsoportok, versmondók. A színvonalas műsorszámokat a még nem szereplő, és már leszereplők is nagy tisztelettel nézték, tapsoltak, gratuláltak egymásnak.

Bennünket, újszásziakat külön köszöntöttek, mivel mi voltunk a legtávolabbról érkező fellépők.

A Nosza Mamik a „huszáros” és az Újszász dalára koreografált pom-pon-os táncukkal, mi Senora-k pedig „zászlós” táncunkkal örvendeztettük meg a nagyközönséget, nem is akármilyen sikerrel, ugyanis Barabás Tiborné, a Tisztelet Társaság elnöknője meghívta tánccsoportjainkat budapesti rendezvényeikre, mert ezeket a táncokat tartotta a legszínvonalasabbnak.

Mind a két tánccsoport szívvel-lélekkel készült az itthoni próbák során, hogy Újszász hírneve öregbítésének mi is részesei lehessünk.

A kicsit elhúzódó fellépések között a szervezők tombolahúzással próbálták lázba hozni a szereplőket. Mi is vittünk, illetve felajánlottunk tombola tárgyakat. A szerencse is mellénk szegődött, mert majdnem mindenki nyert valami kis emléktárgyat!

A fesztivál zárásaként bált rendeztek, ahol mindenki kedvére mulathatott.

Ezen a napon még arra is volt lehetőségünk, hogy a gyógyfürdőben pancsolhassunk.

Június 2-án, hazautazásunk előtt még tettünk egy kis kiruccanást Kaszópusztára és a Baláta tóhoz, mely a 90-es évek óta természetvédelmi terület. Kis vonattal utaztunk, ahol Horváth Ferenc erdész volt segítségünkre, aki ízes beszédével avatott be bennünket az erdő, a láp, az ott élő állatok világába. A hosszú séta és vonatozás után a tájegység jellegzetes, egyszerű ételével a langalló-val (kenyértészta sóval, köménymaggal, tejföllel megkenve.) kínáltak bennünket.

A délutáni órákban indultunk haza, teli sok-sok élménnyel.

Köszönjük a Nosza Mami tánccsoportnak, külön dr. Szóró Magdolna és Gyüre Rozika szervezőknek, hogy szabadidejüket is feláldozva megszervezték ezt a csodálatos három napot.

Kimondhatatlanul jól éreztük magunkat, rengeteg élményben volt részünk! Sokat emlegettük az itthon maradottakat, akik betegség vagy vizsga miatt hiányoztak a csoportból, de talán e néhány sor olvasásakor egy pár percre ők is úgy érezhetik, mintha velünk lettek volna.

SENORA tánccsoport

Újszász 2020©

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatvédelmi nyilatkozatunkat honlapunkon elolvashatja.