Nyomtatás
Kategória: EU 2007-2013
Találat: 2858

 

 

Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése pályázat

Kódszám: TÁMOP - 3.1.7-11/2

Pályázó neve: ÚJSZÁSZI ÁLTALÁNOS ISKOLA, ÓVODA, BÖLCSŐDE, PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT, NEVELÉSI KÖZPONT

Pályázó címe: 5052 Újszász, Kossuth L. út 13

Pályázat azonosító száma: TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0036

Pályázat címe:

„Komplex felkészülés a befogadó pedagógiai gyakorlat alkalmazásában mintaadó intézményi feladatok ellátására az ÚNK Városi Óvodájában.”

TÁMOGATÓI OKIRAT iktató száma: K-2012-TÁMOP-3.1.7-11/2.-0328705/130 melynek értelmében a Pályázatot benyújtó vissza nem térítendő támogatásra jogosult, melyet köteles a Pályázatban meghatározott projekt végrehajtására fordítani.

A projekt végrehajtásában részt vevő szervezet:

ÚJSZÁSZI ÁLTALÁNOS ISKOLA, ÓVODA, BÖLCSŐDE, PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT, NEVELÉSI KÖZPONT

Székhely: 5052 Újszász, Kossuth L. út 13.

Aláírásra jogosult képviselő: Szabó Győző igazgató

Projekt címe:

Komplex felkészülés a befogadó pedagógiai gyakorlat/integrációs pedagógiai program alkalmazásában mintaadó intézményi feladatok ellátására az Újszászi Nevelési Központ Városi Óvoda Intézményegységében.

A projekt megvalósulásának helyszíne : Jász-Nagykun Szolnok megye, 5052 Újszász, Bajcsy – Zs. u. 16.

A Projekt megvalósítási időszakának kezdő időpontja: 2012.04.01.

A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2012.10.30.

A projekt megvalósításának határideje: 2013.01.31.

A projekt megvalósítására fordítható összeg : 2.996.820,-Ft

Projektmenedzser: Szabóné Balogh Etelka intézményegység vezető

A projekt pénzügyi vezetője: Bakóné Tánczos Krisztina pénzügyi csoportvezető

A projekt célja, hogy mint referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézményegység – intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljünk nevelési-oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére, illetve ezzel segítsük más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységét.

Projektben vállalt általános feladataink:

A projekt megvalósítása elsősorban arra irányul, hogy a vezetők, közreműködő óvodapedagógusok a képzéseken olyan speciális szakmai és módszertani ismereteket, képzettséget szerezzenek, aminek birtokában a sokoldalú gyakorlati tapasztalatok, elméleti ismeretek, jó gyakorlatok átadását, megismertetését, elterjesztését, a horizontális tanulási folyamat feladatrendszerének megvalósítását eredményesebben, minőségileg megfelelőbben, szakmailag színvonalasabban, strukturáltabban valósíthatjuk meg. Mindezek a referencia intézményi szolgáltatást ellátó óvodapedagógusok tanácsadói attitűdjét, felnőttképzési kompetenciáinak kialakulását, megerősödését segítik, ami az elvárásoknak megfelelő szintre emeli a humánerőforrás ellátottságunkat. A referencia intézményi feladatok, tevékenységek ellátásában erősíteni kívánjuk a rendszerszemléletet, a szolgáltatói szerep ellátásához szükséges fejlesztések és a működés belső szabályainak elemzésével, felelősségi körök kialakításával, eljárásrendek elkészítésével, a szakmai dokumentumok kiegészítésével, továbbfejlesztésével, s a teljes folyamatra vonatkozó minőségbiztosítási követelmények kidolgozásával. A feladatok ellátására való felkészülésben, szakmai fejlesztési tevékenységünk folyamatában szaktanácsadói szolgáltatást veszünk igénybe, hogy külső kontrollként, szakmai iránymutatással a célorientált, eredményes projekt megvalósításhoz nyújtson segítséget. A belső szakmai közreműködők fejlesztési tevékenységének célirányossá és célorientálttá tételével a referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer kialakítását biztosítjuk intézményegységünkben. Mindezek alapján nevelőközösségünket, nevelő környezetünket alkalmassá kívánjuk tenni arra, hogy más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységéhez differenciált kínálatunkkal, tanulmányozható és adaptálható mintáinkkal olyan szolgáltatást nyújtsunk, amivel erősítjük az intézmények közötti együttműködést, elősegítjük a horizontális tanulás általánossá válását, a kor kívánatos és a nemzetközi elvárásoknak megfelelő innovációt, s megfeleljünk a referenciai intézményi kritériumoknak: A referencia-intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes közoktatási intézmény. A horizontális tanulási alkalmakat regionális, térségi, kistérségi, mikrotérségi szinten egyaránt, részint önszerveződő módon, részint az országosan és regionálisan kiépülő hálózat koordináció segítségével folyamatosan biztosítja.

 

A módszertani felkészültséget, szakmai eredményességet támogató képzések, szakmai szolgáltatások igénybevétele a projektben
Képzés megnevezése Jelleg Óraszám Képzésben résztvevő/k létszáma (fő)
1. Részvétel felkészítésen, mely felkészít a referencia-intézményi szolgáltatás szervezeti feltételrendszerének kialakítására, a hálózati tanulás referencia-intézményi munkaformáinak beépítésére a mindennapi gyakorlatba. (A hospitálási rendszer erőforrásainak, feltételeinek biztosítására, látogatók fogadására, műhelyek szervezésére, vagy a részvétel szervezésére helyben és más helyszíneken. Felkészítés 15 2
2. Részvétel továbbképzésen, mely a referencia-intézmény mintaértékű eljárásainak adaptációját elősegítő támogató tevékenység módszertanát mutatja be, annak érdekében, hogy referencia-intézményi szolgáltatást személyesen ellátó pedagógusok tanácsadói attitűdjei, felnőttképzési kompetenciái kialakuljanak, megerősödjenek (referencia-intézményi mentor pedagógusok felkészítése). Továbbképzés 30 1
3. Részvétel felkészítésen mely az intézményközi, horizontális tanulás megszervezését segíti, annak érdekében, hogy a referencia-intézmények kialakítsák saját hálózati, valamint önfejlesztési formáikat. Felkészítés 15 2
4. Részvétel felkészítésen, mely a leendő referencia-intézmény kínálatának szakszerű és eredményes megjelenítését segíti elő a szolgáltatói körben (honlap, kiadványok, kapcsolati formák, rendezvények, disszemináció). Felkészítés 15 2
5. Választható képzés: Pályázatban érintett feladatellátási hely vezetőinek továbbképzése a referencia intézményi szerepkörből adódó új irányítási feladatok tevékenységeire fókuszálva. Továbbképzés 30 1
6. Azon továbbképzéseken, felkészítéseken való részvétel, amelyek támogatják a referencia intézmények kritériumrendszerének magas szintű teljesítését. Tantestületi I. 30 15
Egyéb szakmai szolgáltatás Jelleg Óraszám
Szakértői, tanácsadói szolgáltatás Külső szakértő, tanácsadó igénybevétele 20

 

A projektben megvalósított tevékenységek a nyilvánosság és a tájékoztatás biztosítása érdekében
Eszköz Célérték (darab)
„C” típusú Tájékoztatási tábla 1
„D” típusú Emlékeztető tábla 1
Nyomtatott sajtó (cikkek, interjúk) 3
Internet (banner) folyamatos
Sajtóközlemény gyűjtése, fotódokumentáció készítése. Fontosabb eseményekről 8-10 db

 

A projektben végzett tevékenységek ütemezés
  2012  
  1. n. év 2. n. év 3. n. év 4. n. év 1. n. év
Együttműködési megállapodás aláírása, projektindító szakmai megbeszélés megtartása.   x      
Előleg igénylési kérelem benyújtása, elkülönített bankszámlanyitással.   x      
Projektmenedzser, pénzügyi vezető megbízása, feladatkör meghatározása.   x      
Pályázati dokumentációs anyag készítési, kezelési rendjének kidolgozása.   x      
Irányító, szakmai teamok megalakítása, vezető és a tagok megbízása, feladatok delegálása.   x      
EDUCATIO - Szolgáltatói Kosárból a képzés és felkészítési, szaktanácsadói szolgáltatói kínálat megtekintése, ajánlat kérés, képző, szolgáltató kiválasztása, szerződés megkötése. Képzési, felkészítési terv elkészítése. Mentorálási terv elkészítése, egyeztetése.   x      
Felkészítéseken, képzéseken való részvétel.   x x    
Tanácsadói szolgáltatás igénybevétele   x x    
Eszközbeszerzés, képzésen, felkészítésen résztvevők számára (papír, írószer stb. vásárlása).   x x    
Időközi kifizetési igény benyújtása. Előleggel történő elszámolás. Beszámoló készítése     x    
Projekt előrehaladás elemzése, értékelése, összegzése.   x x x x
Közreműködők, teamok belső szakmai fejlesztő tevékenységei alapján a működési rend, rendszeres szakmai nevelőtestületi műhelyek forgatókönyvének, a „Jó gyakorlat átadási eljárásrendjének, az értékelőlapok és ezek visszacsatolási rendjének kidolgozása.   x x    
Tanácskozó terem bútorzatának beszerzése, ajánlat kérést követően, hospitálás, műhelyfoglalkozás helyszínének kialakítása.   x x    
Szakmai és pénzügyi beszámoló, elszámolás elkészítése, benyújtása, projekt záró szakmai megbeszélés. megtartása.         x

 

A projekt megvalósítása a cél, tevékenység és az eredményességi mutatók tükrében
Célok Megvalósuló tevékenységek Tervezett tevékenységek Eredményességi mutatók (a célok megvalósulnak, ha a sikerkritériumok teljesülnek)
A referencia intézmény szolgáltatói és szakmai tevékenységének egységes értelmezése, egyértelművé tétele Belső képzések, szakirodalom, és az elektronikus anyagok tanulmányozása, külső hospitálás, a megszerzett ismeretek vertikális átadási rendszerének kidolgozása. Nevelőtestületi tájékoztatás. Kötelező és választható képzésen való részvétel, team és munkaértekezletek szervezése. Minden pedagógus egységesen értelmezi a referencia intézményi szolgáltatást, átlátja a projekt által előidézett változás folyamatát, kellő szakmai ismerethez jut.
Változásmenedzsment feladatok eredményes megvalósítása. Kreativitás előtérbe helyezése, irányítási rendszer kidolgozása, feladatok delegálása, koordinálás biztosítása, együttműködés kialakítása. . A módszertani képzésen felkészültebbé vált pedagógusok, s a nevelőtestület aktivizálása, helyzetbehozása a feladatok delegálásával, a közösen kialakított megvalósítási és végrehajtási program kidolgozásával, megfelelő kommunikációs és motiváló, ösztönző rendszerrel. Feladatkörök és hatáskörök írásos meghatározása. A visszajelzési és értékelési pontok beépítése a feladatok koordináltságának biztosítására. Krízis pontok figyelemmel kísérése, nyomon követése az irányítás során. Kreativitással, elkötelezettséggel a bevezethetőség, megvalósíthatóság folyamatszabályozottá válik, a krízispontok feloldása megtörténik. Kidolgozásra kerülnek a szabályzatok, dokumentumok. Kialakul a szervezet decentralizált működési gyakorlata. Jövőbeni terveket kidolgozó teamek alakulnak. Az együttműködés hatékonysága a minőségi feladatellátást biztosítja. Minden pedagógus önállóan, kompetenciái szerint, felelősségteljesen végzi a feladatait, vállal részt a munkában. A munkahelyi klímavizsgálat ezt minimum 80%-ban tükrözi.
Szakmai felkészültség növelése, önképzési igény fokozása. Szakmai képzéseken való részvétel, belső és külső hospitálás, feladathelyzetbe hozás, szakmai anyagok készítése. Célirányos képzéseken való részvétel, szakmai kifejezés és előadói kultúra, repertoár kialakítása. Szakmai anyagok feldolgozása, közzé tétele. A kidolgozott ösztönzési rendszer alapján a feladatot vállaló pedagógusok száma 20%-kal nő. Belső igénnyé válik az önképzés, szakmai felkészültség növelése, ami a feladatellátást 15%-kal eredményesebbé teszi. (prezentálás, mediátor szerep, előadás, PR tevékenység, mentorálás, bemutató tartása)
PR tevékenység eredményesebbé tétele. Szakmai szolgáltatási kínálat megjelenítése a honlapon, szakmai anyag készítése, külső kapcsolatok ápolása. Szakmai szolgáltatói tevékenység szélesebb és figyelem felkeltőbb közzé tétele. Szakmai anyagok készítésének intenzívebbé és folyamatosabbá tétele. A horizontális tanulás nyújtotta lehetőségek kapcsán szakmai eredményeink, jó gyakorlatunk népszerűsítése, e rendezvényeken az aktivitás növelése. Szakmai szolgáltatásunk, pedagógiai munkánk, jó gyakorlataink ismertsége min. 20%-kal nő. Minimum félévente készülnek új szakmai összefoglaló, prezentáló anyagok. Külső hospitáláson a pedagógusok célirányos aktivitása 10%-kal nő. Minimum 15%-kal bővül a szakmai szolgáltatokkal, elismert szakemberekkel kialakított kapcsolatok száma.
Munka és feladat elosztás, vállalás hatékonyabbá tétele Feladatok megosztása feladatterv, programterv, vállalás és feladat kijelölése. Feladatok írásos delegálása, visszajelzési kötelezettséggel, ellenőrzési és korrekciós pontok beépítésével, megfelelő koordinálással és irányítási móddal. A feladatok, szolgáltató tevékenység eredményes végzése a kidolgozott programtervek szerint. A feladatok 90% delegálásra kerül. Az írásos megbízás pontos, egységes elvárásokat tartalmaz, mely alapján az eredményesség, felelősség ellenőrizhető. A kidolgozott programtervek 95% az eredményességet, hatékonyságot biztosítja.
Referencia intézményi szolgáltatások biztosítása. Szakmai szolgáltatások megszervezése, programterv szerint. Jó gyakorlat bemutató, átadó és szakmai program kínálat biztosítása. Strukturált, kidolgozott rendszerben a szakmai szolgáltatói tevékenység megszervezése, lebonyolítása, folyamatossá és rendszeressé tétele. Szakmai szolgáltató tevékenység bővítése, újabb Jó gyakorlatok kidolgozása, mentorálási, tanácsadói szerep erősítése. Rendszerszemléletű, strukturált, az igényeknek megfelelő operatív tervek állnak rendelkezésre. A Jó gyakorlatok száma évente 2-vel nő, ill. továbbfejlesztésre kerül. A nevelőtestület minimum 50% vállal és lát el mentor szerepet.
Referencia szolgáltatatói feladatok ellátásához szükséges környezeti feltételek biztosítása. Átrendezéssel, szervezéssel a feladatok ellátásához szükséges, megfelelő környezet biztosítása. Ideális környezet biztosítása a szolgáltatói feladatok ellátásához, a partnerek komfort érzetének növeléséhez, az óvodai élet zavartalanabbá tételének biztosításával. Tanácskozó terem kialakítása, berendezése, esztétikussá tétele. IKT eszközök biztosítása. A programon részt vevők igényeinek maximális figyelembe vétele. A szakmaiság, udvariasság, szervezettség, rugalmasság, szívélyesség előtérbe helyezése, melyet az elégedettségi mérések 90%-a támasszon alá.

 

 

A pályázat megvalósításához kapcsolódó változásmenedzsment feladatok

 

Célja:

Megvalósuló tevékenységek:

Sikerkritériumok:

A pályázat, projekt megvalósításának változásmenedzselési folyamata:

Intézményegységünkben, mint szervezetben, a referencia intézményi feladatok ellátására irányuló változáskezelés, változásmenedzsment új, megoldandó problémát, sajátos kihívást jelent, melyet a Larry Greiner 1972-ben elkészített életút modelljének alapján valósíthatunk meg.

Ebben a folyamatban először a kreativitásé a főszerep, - a bevezethetőség, megvalósíthatóság, újszerűség, hatékonyság talaján -, ami a megoldás megtalálását segíteti, és sikereket generál. A második szakaszban kidolgozásra kerülnek a folyamatszabályozások, irányítási módok, szabályzatok, dokumentumok. A harmadik szakaszban megtörténik a feladat felosztás, feladatdelegálás, a decentralizált működés kialakítása. A koordinációs periódusban csoportszintű, a jövőbeli terveket kidolgozó teamek veszik át a szerepeket, teljes felelősségvállalással. Ezt követően az ösztönzési, elismerési rendszer kiépítésére kerül sor. Az együttműködési ciklusban, a csapatfolyamatoknál az együttműködések minőségi javítására helyeztük a hangsúlyt.

A változás folyamata, mint problémaazonosítás és – megoldás

A változás egyik állapotból a másikba való eljutás, melyek a változás hogyanjához, mijéhez és mikéntjéhez köthetők.

A mi esetünkben, a referencia intézménnyé válást segítő projektben az alábbi kérdéseket vizsgáltuk meg:

 

- változás, mint „hogyan” probléma

 

- a változás, mint „mi” probléma

Mit próbálunk megvalósítani?

Milyen változtatások szükségesek?

Milyen mutató számok jelzik majd a sikert?

Mi az a szabály, amit alkalmazni kell?

 

- a változás, mint „miért” probléma

Miért tesszük azt, amit teszünk?

Miért pont úgy tesszük azt, ahogy tesszük?

 

Projektmenedzseri, vezetői feladatok

 

Változás, feladatkezelés az alábbi stratégiai gondolkodási modell alapján valósuljon meg:

 

 

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatvédelmi nyilatkozatunkat honlapunkon elolvashatja.